ماجرای آموزنده اطاعت زن از شوهر

(زمان خواندن: 1 - 2 دقیقه)

امام صادق علیه السلام فرمودند : مردى از انصار در زمان رسول خدا صلى الله عليه و آله برای رفع حوائجش به مسافرت رفت و به همسرش گفت: تا ازمسافرت بر نگشته ام، نباید از خانه بیرون بروى.

پدر زن مریض شد و او شخصی را نزد رسول خدا فرستاد تا اجازه دهد به عیادت پدرش برود.
پيغمبر صلى الله عليه و آله فرمود: در خانه ات بنشين و از شوهرت اطاعت كن!
سپس مرض پدرش شدت يافت ، بار دوم خدمت پيامبر صلى الله عليه و آله پيغامى فرستاد كه يا رسول الله ! اجازه مى فرماييد به عيادت پدر بروم؟
حضرت فرمود: نه! در خانه ات بنشين و از شوهرت اطاعت نما!
پس از مدتى شنيد پدرش فوت كرد. بار سوم كسى را فرستاد و پيغام داد كه پدرم از دنيا رفته ، اجازه فرماييد بروم در مراسم عزاداريش شركت كنم ، برايش نماز بخوانم؟
 پيامبر صلى الله عليه و آله اين دفعه هم اجازه نداد و فرمود: در خانه ات بنشين و از همسرت اطاعت كن!
 پدرش را دفن كردند. پس از آن پيغمبر صلى الله عليه و آله كسى را به سوى آن زن فرستاد و فرمود: به او بگوييد به خاطر اطاعت تو از همسرت ، خداوند گناهان تو و پدرت را بخشيد.

عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال: إن رجلا من الأنصار على عهد رسول الله (صلى الله عليه وآله) خرج في بعض حوائجه فعهد إلى امرأته عهدا أن لا تخرج من بيتها حتى يقدم، قال: وإن أباها مرض فبعثت المرأة إلى النبي (صلى الله عليه وآله) فقالت: إن زوجي خرج وعهد إلي أن لا أخرج من بيتي حتى يقدم، وإن أبي مرض فتأمرني أن أعوده، فقال رسول الله (صلى الله عليه وآله) اجلسي في بيتك وأطيعي زوجك، قال: فثقل فأرسلت إليه ثانية بذلك فقالت: فتأمرني أن أعوده؟ فقال: اجلسي في بيتك، وأطيعي زوجك، قال: فمات أبوها فبعثت إليه أن أبي قد مات فتأمرني أن أصلي عليه؟
فقال: لا، اجلسي في بيتك وأطيعي زوجك، قال: فدفن الرجل فبعث إليها رسول الله (صلى الله عليه وآله) إن الله قد غفر لك ولأبيك بطاعتك لزوجك
******************************
منبع :
اصول کافی ج 5 ص513
بحار الانوار ج 22 ص 145

ارسالی توسط آقای مرتضی مرندی